1ο Γυμνάσιο Παλλήνης

«Αγιογραφία»

Πολιτιστικό Πρόγραμμα - Εργαστήρι Τέχνης

 

Εισαγωγικό Κείμενο

Η πρώτη σκέψη μας για τη σχολική χρονιά 2010 – 2011 ήταν να δημιουργήσουμε ένα μόνιμο εργαστήρι τέχνης στο σχολείο μας. Επιθυμία μας είναι να εντάξουμε διάφορες δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με την ενασχόληση και καλιέργεια τεχνών που έχουν σχέση με τον πολιτισμό της πατρίδας μας. (Αγιογραφία , ψηφιδωτο, αγγειοπλαστική κλπ).

Έτσι για φέτος αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με την εκμάθηση της Αγιογραφίας σύμφωνα με τον παλαιό, παραδοσιακό τρόπο. Μετά από συζήτηση με τους μαθητές στην αρχή της Σχολικής χρονιάς φάνηκε να το υποδέχονται θετικά κάτι που επιβεβαιώνεται από τον ενθουσιασμό που είχαν μετά τις πρώτες συναντήσεις μας που ξεκίνησαν στα τέλη Οκτωβρίου στο χώρο του σχολείου μας.

 

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 16 μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές:

κ. Δαμανάκης Μιχάλης και κ. Παπαδημητρακοπούλου Μαριάννα.

 

Οι Άγιοι Τρεις Παίδες

Στόχοι του Προγράμματος

 

Χρόνος υλοποίησης του προγράμματος

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2010 και θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της σχολικης χρονιάς με προοπτική να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Μέθοδος υλοποίησης του Προγράμματος

 

 

Πεδία σύνδεσης με τα προγράμματα σπουδών των αντιστοίχων γνωστικών αντικειμένων

Θρησκευτικά και Ιστορία:

Μελετώντας από κοντά την βυζαντινή τέχνη κατανοούν καλύτερα την εκκλησιαστική ιστορία αλλά και τη ελληνική ιστορία, γέννημα της οποίας αποτελεί η τέχνη αυτή.
Στα βιβλία των Θρησκευτικών όλων των τάξεων υπάρχουν πλήθος Βυζαντινών Εικόνων αλλά και μαθήματα που ξεκινούν ή και στηρίζονται στη μελέτη και ερμηνεία μιας Βυζαντινής Εικόνας. Οι μαθητές καταλαβαίνουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά αυτής της τέχνης αφού και οι ίδιοι ζωγραφίζουν κάποια από τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά

 

Καλλιτεχνικά.

Ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών όπως στοχεύει και το συγκεκριμένο μάθημα.

 

 

Τι πρσφερει στους μαθητές το πρόγραμμα

 

 

Μέθοδος εκμάθησης

 

Τα στάδια κατασκευής εικόνας από τον προπλασμό έως την τελική της μορφή

 

No1
No2
No3
No4
No5
No6
No7
No8
No9
No10
No11
No12